غوغای فراری در فرمول یک بحرین: یک و دوی لکلرک و ساینز
گرندپری بحرین، افتتاحیه فرمول یک این فصل با یک و دوی تماشایی و جذاب رانندگان فراری همراه بود. چارلز لکلرک سکوی نخست را از آن خود کرد و کارلوس ساینز هم به مقام دوم رسید. لوئیس همیلتون هم بعد از ناکامی رقبای ردبولی خود، روی سکوی سوم ایستاد.
گزارش مسابقه
همانند تعیین خط، استارت مسابقه با پیشتازی لکلرک و تعقیب او توسط ورشتاپن همراه بود. کمی که از مسابقه سپری شد قدرت و سرعت فراریها بر همگان آشکار شد. البته خودروهای ردبول هم پابهپای فراری پیش میآمدند. اما تا نیمه مسابقه هم کسی نمیتوانست سرنوشت آن را پیشبینی کند. مهمترین نکته و تردید، تعیین استراتژی اشتباه یا درست توسط تیمها بود که میتوانست قهرمانی را از یک راننده گرفته و به دیگری بدهد.
در دور ۴۶ خودروی پیر گسلی از تیم آلفا تائوری دچار نقص فنی و آتشسوزی شد. موضوعی که باعث ورود سیفتی کار قرمز رنگ و زیبای مرسدس به جریان مسابقه شد. شروع دوباره مسابقه در دور ۵۱ هنوز تغییری در چینش پیشتازان ایجاد نکرده بود و همچنان لکلرک پیشتاز بود و پشت سر او ورشتاپن، ساینز و پرز قرار داشتند. همیلتون هم در رده پنجم قرار داشت.
بااینوجود دورهای پایانی مسابقه، لحظات تراژیکی برای تیم ردبول رقم زد. مکس ورشتاپن در دور ۵۵ با مشکل باتری مواجه شد و قدرت خودروی خود را از دست داد و ناچار شد به پیت لین رفته و از مسابقه خارج شود. دور آخر حتی دراماتیکتر بود و دیگر راننده ردبول یعنی سرجیو پرز هم در پیچ یک، اسپین شد و تمامی آنچه اندوخته بود را از دست داد.
برنده این وقایع، با خوششانسی تمام، لوئیس همیلتون بود که با دو رتبه صعود به سکوی سوم رسید. کوین مگنوسن هم که به طور ناگهانی به جای راننده روسی تیم هاس، به فرمول یک برگشت توانست رتبه ارزشمند پنجمی را به دست آورد. بدین ترتیب، فراری توانست هر دو سکوی اول و دوم را از آن خود کند. اتفاقی که سالهاست ندیده بودیم و این برای طرفداران فراری و مسابقات فرمول یک که به دنبال هیجان و رقابت بیشتری بودند، بسیار دلپذیر و جذاب است.
این سومین قهرمانی لکلرک هم محسوب میشود. او در این مسابقه بهعنوان راننده برگزیده تماشاگران نیز انتخاب شد.
برچسب هافرمول یک