موتورسیکلت مجهز به پیشرانه ۱۰ سیلندر وایپر، هیولای دو چرخ!
آلن ملیارد دانشمند دیوانه عرصه موتورسیکلت است و در سالهای گذشته برخی از شگفتانگیزترین موتورسیکلتها را تولید کرده است. یکی از نمادینترین محصولات ملیارد این موتورسیکلت مجهز به پیشرانه ۱۰ سیلندر وایپر است که در سال ۲۰۰۹ تولید شده است. آلن در ویدئویی که روی کانال یوتیوب آپلود کرده است به برخی جزئیات این موتورسیکلت اشاره داشته است. این موتورسیکلت پس از یک سال خواب آماده بررسیهای روتین میشود و قبل از استارت پیشرانه کمی تمیز میشود و سپس باک نیز با بنزین سوپر پر میشود.
جای تعجبی ندارد که این موتورسیکلت کاملاً دستساز فرایند بازرسی قبل از استارت را پاس میکند و آماده یک سواری هیجانانگیز میشود. اگرچه اکثر موتورسیکلتهای ملیارد فقط برای نمایش ساخته شدهاند اما این یکی قابل راندن است و کارکرد چند هزار کیلومتری نیز مؤید این موضوع است. حتی از پشت سیستم نیز میتوانیم حس راندن این هیولای ۱۰ سیلندر را تجربه کنیم. دور پیشرانه در ترافیک عادی به ندرت از ۱۵۰۰ بالاتر میرود و ابعاد بزرگ موتورسیکلت نیز توجه همه را به خود جلب میکند. نیروگاه ۱۰ سیلندر ۸ لیتری این موتورسیکلت از دوج وایپر GTS 1995 گرفته شده است و قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخاری تولید میکند. این پیشرانه ۳۴۰ کیلوگرم وزن دارد و وزن کلی موتورسیکلت نیز به ۶۳۰ کیلوگرم میرسد.
به خاطر اینکه پیشرانه موردبحث خیلی بزرگ است بنابراین استفاده از فریم عادی ممکن نبوده است و آلن دو ساب فریم سفارشی را ساخته است که به بخش جلو و عقب پیشرانه متصل میشوند. این طراحی باعث شده است فضایی برای گیربکس عادی وجود نداشته باشد اما پیشرانه به حدی گشتاور تولید میکند که نیازی به تعویض دنده نیست. برخی تغییرات نیز باعث شدهاند حداکثر سرعت این هیولا به ۴۳۴ کیلومتر در ساعت برسد. آلن با این موتورسیکلت به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت دست یافته است. او برای هیجان بیشتر یک تنظیم دیگر را نیز برای ECU در نظر گرفته است که سوخت بیشتری را به پیشرانه میرساند و باعث بک فایر از اگزوز میشود.
برچسب هاداج وایپر موتورسیکلت اسپرت